Fredag 18/9 - Torsdag 24/9 - Bali vecka 3 (inkl. Gili Trawangan)



Bali vistelsen fortsätter att vara avslappnande och skön, om man då bortser ifrån att vi på lördag morgonen fick en skakig väckning av stora mått, nämligen 6.4 på Richterskalan (precis utanför Balis kust). Det var rätt läskigt för det tog sån tid innan hjärnan registrerade att det faktiskt var en jordbävning och sedan försöka fundera på vad man egentligen ska göra när allting skakar. Skakningarna hann t.o.m. gå över innan vi ens hann ta något vettig beslut. Hotellgrannarna stog dock redan ute på gården i bara kalsongerna. Som tur var så fick ingen några allvarliga skador, men något nojig har man ju blivit sedan dess.

På söndagmorgonen var det dags för oss att checka ut och iställe bege oss ut till havs. En 3 timmars båtresa tog oss till Gili Trawangan - den lilla ön utan bilar och vespor. Här hyr man en cykel för att ta sig runt, eller så åker man häst och vagn. En trevlig omxäxling mot resten av den galet trafikerade Indonesien.

Vi hade det underbart nice där i 3 dagar. Snorklade i det härligt blågröna varma vattnet o solade på en helt egen vit sandstrand. Åt god mat och hade det bra helt enkelt. Enda negativa om stället skulle väl isåfall vara att det var relativt dyrt där. Uppåt 3 gånger dyrare än i Kuta. De passar väl på att ta betalt när man inte har några andra alternativ. Men jag skulle ändå rekommendera ett besök där eftersom det var en sån underbart härlig atmosfär där som skiljer sig rejält från Bali.

...ifs bör jag ju varna för båtresan som blev en 3 timmar lång maddröm för mig. Tillbaka till Bali fick vi nämligen åka i en mycket mindre båt än innan, och just då var det rejäla vågor ute på havet, så ni förstår hur jag mådde under hemresan. Jag satt och tänkte att jag aldrig mer ska önska mig någonting i mitt liv, bara det här snart är över och jag får känna land under mina fötter igen. Det fick jag ju till slut, och det är jag rejält tacksam över.

Nu har vi checkat in på Prima Cottage i Sanur. Hotellet verkar mysigt o fint, så här kommer vi nog trivas alldedes utmärkt. Men tiden går fort. Bara en vecka kvar på Bali vistelsen nu. See u soon Sofie o Scott! :D


Kommentarer
Postat av: Katja

jag vill också!!! era bastards, sitta där o va bruna o ha det skönt i solen. muttrar saknar dig darling!

2009-09-26 @ 16:16:31
URL: http://giftassugen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0