Fredag 11/9 - Torsdag 17/9 - Bali vecka 2



Vi har mest hållit oss i Kuta/Legian/Seminyak området den här veckan med. Vi har helt enkelt varit för slöa för att orka ta oss härifrån än. Haha. Visserligen tog vi en tur till Nusa Dua en dag, för vi hade hört att det skulle finnas vackra stränder där som skulle vara bättre än våran "Double Six Beach". Vi bad taxi-chauffören köra oss till den finaste stranden i Nusa Dua och oj vad besvikna vi blev. Nog för att det skulle kunna varit rätt mysigt område, om inte stranden skulle varit full med alger och bojar. Inte en enda människa badade, och det fanns inga solstolar förutom de som tillhörde hotellen i området. Så vi kände oss helt vilsna och visste inte vad vi skulle göra där ute i ödemarken. Vi hittade till slut ett ställe där vi fick massage för extremt billigt (20kr/30min) så resan var ju inte helt bortkastad iallafall. Efter massagen tog vi en taxi till det största köpcentret i Kuta och vi båda pustade ut i lättnad för att vara tillbaka i "stan" igen. Hahahah, vilka stadsmännikor vi är alltså. :D

Jag har lyckats bli sjuk för andra gången på två veckor. Nu är det inte magen som krånglar, utan en irriterande förkylning. Fick ont i halsen för två dagar sedan och sen har jag gått runt o hostat, nyst o snorat. Det måste vara den dumma ac'n på rummet som är boven. Jag brukar alltid få ont i halsen så fort man är på semester o har ac på rummet. Men men, känner mig lite mindre täppt i skallen idag, så snart ska jag väl vara helt frisk tycker man.

Nu har vi några dagar kvar här i Kuta och sedan bär det av till Gili Trawangan på Söndag. Det är en liten ö, helt utan vägar o sånt. Det ska bli såå nice att slippa alla bilar och framförallt vespor i några dagar. Vi vet inte så mycket om hotellet, men den ska ligga precis vid stranden iallafall. Hoppas det blir fint o att vi den här gången kan trivas i ödemarken en stund. Haha. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0