Tisdag 091020 - Jorå, fötterna värker.

Endast morgondagen kvar på prov-veckan nu. Är 99% säker på att jag har klarat mig o alltså får stanna kvar. Jag valde till slut att jobba för endast provision och att inte ta baslönen, för den var bara $300 under prov-veckan och det var lite väl lite. Satsar istället på att jag kommer att sälja för mer än så.

Första två dagarna (tor, fre) var det bara utbildning och jag fick följa med ut o lära mig av de andra. Den här veckan däremot så skulle jag ut o försöka jobba lite mer på egen hand, och det har gått helt ok för mig. Igår fick jag faktiskt tre nya kunder och idag en ny. De tre första var rätt små ordrar (totalt $100 till mig) och dagens order ger mig 100 dollar till i fickan. Mitt mål är att få iväg minst en 100 dollars order varje dag... förståss gärna många fler än så om det går. 

Måste dock verkligen försöka bli lite mer säker på snacket... för ärligt talat gör jag bort mig rääätt ofta, tungan bara vrider sig o rätt vad det är så börjar jag stamma o sluddra. Hjälp hjälp! Men äsh, jag ska vara envis, nog blir jag nog bättre med tiden. Ska åtminstonde kämpa på o försöka få ihop så mycket provision som möjligt t.o.m. sista oktober. Sen får jag se... vore såå nice om vi båda kunde sluta jobba o bara njuta den sista månaden i Australien.

Imorgon är Johan för engångs skull ledig, så jag ska passa på att vara uppe sent med honom. Orkar ju inte bara jobba, sova, jobba, sova hela tiden. Lite måste man ju hinna mysa, trots att det inte är helg än. O kanske får jag skjuts av honom hela vägen till jobbet, så jag behöver inte åka iväg lika tidigt. :)

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra kämpat julia!!

2009-10-21 @ 18:54:32
Postat av: Malinda

Äsch, alla blir nervösa, Julia! I alla fall på ett nytt jobb. Tror jag. Jag jobbar ju direkt inte. xD



//Malinda <3

2009-10-22 @ 18:25:21
URL: http://allbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0