Onsdag 091014 - Jobbintervju som gick åt skogen

Johan skjutsade in mig till storstaden (Perth) på förmiddagen. Jag kom in ca. 20 minuter för tidigt men det var bara tur, för jag fick ett långt formulär med kniviga frågor som skulle fyllas i innan intervjun började. Jag satt o tänkte så det knakade och fick till slut alla "varför de ska anställa just mig" frågor klart lagom tills de andra sökandena var klara med sina frågor. Det var nämligen en gruppintervju med 3 andra jobbsökande. De verkade intervjua många, många personer de här dagarna, för att hitta deras passande säljare.

På själva intervjun tyckte jag att de ställde mycket mer frågor till de andra än mig, så jag fick knappt någonting vettigt sagt på hela timman... och när jag väl pratade så kändes det som att jag svamlade alldedes för mycket. Jag mötte upp Johan efteråt, o vi hann med en snabb lunch innan han skulle iväg o jobba han med. Jag sa till honom att det där verkligen gick åt skogen. Dels frågade de alla ifall man var tillgänglig för att jobba i 4 månader (trots att det stog "until Christmas" i annonsen) o dum som jag var så var jag ärlig o sa att jag kommer åka hem till Sverige i december, så nej, jag är inte tillgänglig i 4 mån. O så allt annat som kändes som att det inte gick bra. Det hela kändes bara som bortkastad tid.

Efteråt gick jag runt på stan en stund i det vackra och enormt varma vädret (jag hade alldedes för mycket kläder på mig), tog en blåbärs smoothie och satte mig på tåget tillbaka till Freo. Jag hade med mig en bok, så de 20 nånting minuterna gick väldigt snabbt o smidigt hem. Hemma bablade jag av mig till Sofie om hur dåligt det hade gått. Bestämde mig för att följa med till hårfrisören Cilla o klippa mig jag med. (Sofie skulle toppa håret).

Mitt under promenaden fick jag helt plötsligt ett samtal om att jag var välkommen att börja provjobba åt dem, och att jag börjar redan imorgon kl 9.30. What!!! Ah så fel man kan ha då. Haha, undrar hur det här ska gå. Har ingen aning egentligen om vad de jobbar med, hur allt går till väga, mer än att det är utesälj det handlar om. Men det märker jag ju imorgon helt enkelt. Har iallafall kollat upp så att man får en "normal" baslön där, utöver provisionen, så den här gången kommer jag ju inte jobba gratis, även fast det skulle gå åt skogen!

Det är endast en prov-vecka, då det avgörs om man får stanna eller inte. Jag kommer att behöva göra ett riktigt bra jobb för att få vara kvar. Men äh, hur det än går så har får jag ju ändå in minst $500 på kontot. Det duger till en början iallafall! :)

Kram kram




Kommentarer
Postat av: Malinda

Vad roligt att du fick jobbet! :) Det är ju visserligen bara provvecka, men det går nog bra. Håller tummarna. :)



//Malinda <3

2009-10-16 @ 15:14:10
URL: http://allbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0