Söndag 090517 - Biltur

Sofie ordnade en riktig lyxfrukost till oss, med grillad korv, bacon, ägg, toast, svamp o tomat. :) Såå gott!

Åkte sedan på en biltur till Armadale, där vi bla kollade in en av de stora dammarna där.


Som ni ser tappar några få träd sina blad även här nere i solskenslandet. Mysigt att se lite höstfärger så här strax innan "vintern".



Godaste fikat på mysigaste cafét någonsin. Vi satt på en terass mitt i den lummiga trädgården o drack te. O så äppelpaj till killarna o scones till oss.



På kvällen blev vi ännu mer bortskämda... Sofie lagade till en god pastarätt till oss alla. :)

Senare åt vi lite ost o kex och kollade på Melodifestival eftersändningen. Lite roligt att den sänds här med. Dock var det endast jag som orkade se hela programmet från början till slut.

Jag utgår ifrån att ni inte bryr er så mycket om Melodifestivalen, men jag vill ändå säga följande: Norges vinnarlåt var en helt mysig sång och det var kul att de vann, men jag måste bara påpeka... NEJ han är INTE snygg, och jag förstår inte varför "alla" tycker det. T.o.m de Australiensiska kommentatorerna sa till varandra: "Do you think he would have won, if he had not been so handsome?" Hmmmz?????

De Australiensiska kommentatorerna påpekade även att det var märkligt att Sverige fick så lite poäng. Sverige är ju väldigt omtyckt i det här landet, så det kändes som att de hejade lite på oss. För all del, de hejade även på UK, Tyskland och... Grekland, vilket jag tycker är sjukt roligt... kolla in Greklands bidrag om ni inte sett den än: http://www.youtube.com/watch?v=kelWnqsbPIw

Personligen tycker jag smått att Sverige förtjänade sin placering. Själva uppträdandet och låten var intetsägande och kändes väldigt skum och stel. Kanske är radioversionen av låten bättre än liveversionen?

Jag hejade hur som helst på Estland. En helt underbar låt på Estniska http://www.youtube.com/watch?v=rE0iZpAmyFw

O slutligen, Finland förtjänade verkligen inte att komma sist!!!! De var helt klart bättre än både Sverige o Danmark. Men det var ju intressant att de lyckades att klä sig t.o.m fulare än Sverige.

Så skönt att vara rakt igenom negativ ibland. :)

Kommentarer
Postat av: Andreas

Men hallå Sveriges bidrag är ju det bästa vi skickat på år o dar. Låten som sådan iaf, såg naturligtvis inte spektaklet så jag vet inte hur "showen" var... ( i synnerhet som NI ser allt upp och ner väl? från europa? :) )

2009-05-19 @ 16:44:39
Postat av: helen

ojoj..vad Sofie skämde bort den där dagen! Aussie frukosten ser jag fram mot...har inte ätit den sen sofie o scott bjöd på den här hemma i Sverige!!

2009-05-19 @ 20:56:12
URL: http://himlahilma
Postat av: Julia

Som sagt, radioversionen av Svenska bidraget låter säkert mycket bättre än liveversionen upp o ner :)



Jaa, Aussiefrukost är riktigt nice. Åh, blev riktigt hungrig nu när jag tänker på det.

2009-05-19 @ 23:14:38
URL: http://himlahilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0