Onsdag 090311 - Serpentine falls

Jag o Johan åkte med Scott till bergen utanför Perth. Där finns Serpentine Falls med sitt underbart gröna vatten. Så vackert, o härligt svalkande friskt sötvatten.


Efteråt gjorde jag klart den utlovade smörgåstårtan som jag lovat att bjuda på innan Scott åker iväg o jobbar igen. Det var en utmaning att få till en smörgåstårta med Australiensiska ingredienser. För här finns t.ex. ingen Creme Fraiche, utan endast Sour Creme (som smakar surare), och har finns inte såna underbart goda Svenska räkor som passar så bra på smörgåstårtor, utan endast megastora Australiensiska räkor, med helt annan konsistens o smak än hemma. De är lite segare o lite mer smaklösa än Svenska räkor. Men allt som allt lyckades jag få till tårtan till slut, o den blev helt godkänd.

Imorgon åker Scott iväg till jobbet igen, men den här gången har han haft riktig tur med arbetsvillkoren. Istället för att bo på en sån vanlig camp de brukar bo på, så får ett par hundra av dem bo på lyxhotell i Perth. Alla fick nämligen inte plats på campen den här gången. O det kan ju inte Scott klaga på. Nu får han bo i ett lyxigt hotellrum, med hotellfrukostar o hotellmiddagar varje dag. Han har tillgång till pool, spa o gym, o han får lön för de timmar han sitter på bussen från hotellet till jobbet. Kan det bli bättre? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0