Lördag 090328 - Picknick, utomhusbio m.m.

Dagen började med min vanliga morgonpromenad. Så skönt! Speciellt eftersom det oftast är lite svalare på morgonen. Jag passade på att ta lite bilder på byggandet av ett nytt bostadsområde på South Beach, för det är ungefär såna ställen som Johan jobbar på om dagarna. Han drar slangar och förbereder för liknande dammar,  planterar såna växter m.m. Han jobbar även med "mulching", vilket är nåt slags mull som de lägger runt växterna. Han verkar iallafall ha fått det på hjärnan redan, för t.o.m. i sömnen utropade han  häromnatten "m... m...  mu... mulch!... ...  ... I don't know where we were mulching!". Hahaha, jag skrattade så att jag fick ont i magen, som vanligt! :)




Sedan åkte jag och Johan o hälsade på Sofie på hennes jobb. De hade öppet hus idag. Hon jobbar på ett dagcenter som "Entertainment officier", så hon planerar och utför dagsaktiviteter med äldre. Så hon får betalt för att åka på konstutställningar, second hand affärer, måla tavlor o spela bingo m.m. Idag hade de en del aktiviteter för barnen som kom dit under Öppet hus dagen, så Sofie jobbade med att ansiktsmåla barnen.




Medans Sofie fortsatte jobba, tog jag o Johan en picknick i Mosman Park. Vi letade egentligen efter en annan park, och hamnade här av misstag eftersom vi blandade ihop namnen. Men det var vi inte ledsna för. Här hade vi en underbar utsikt över Swan River och Perth.





På kvällen åkte jag, Johan o Sofie till Mosman Parks utebio. Det var ett supermysigt ställe med vedugns pizzeria på plats, så man kunde köpa en pizza o ett glas vin till filmen. Vi såg filmen "Changeling", med Angelina Jolie. Den var sorglig, men helt underbart bra. SE DEN! Jag älskar utomhusbio, det är så nice att sitta under stjärnhimlen med en filt och kolla på en bra film.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Nu har jag läst igenom din resedagbok. Det är inte rättvist på nåt sätt, jag är så fruktansvärt avundsjuk på er! :P

Fortsätter nog följa er resa här. Man drömmer sig bort ett tag när man ser de fina bilderna med stränderna, havet o solen...alltid något, hehe ;)

Ha en bra fortsättning på resan! /Carolina

2009-03-29 @ 15:59:48
URL: http://summersense.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0