Torsdag 090625 - Konsten att skriva ett CV som inte är "intimidating"

Jag ringde till Flexi staff igen för att höra hur processen går för det här 2 månaders Customer Service jobbet. Då fick jag minsann höra ett o annat om vad hon personligen ansåg om min cv (som hon ärligt talat inte ens verkade ha läst).

Hon började med "Maybe you write resumes like this in Sweden, but not here". (Hmm, ingen bra början...) "first of all, you have to tone down that you've had an own company, so it doesn't sound so intimidating". (ahaa, så eget företag är dåligt???...) "You have to write down what your duties were in those companies" (här svarade jag med att jag skrev ju ordagrant "My Duties included..." efter varje jobb) då började hon muttra något om "yeah but I don't even know what the companynames means" (hmm, ja det är ju lite svårt när det är SVENSKA företagsnamn, o det bara är just NAMN). Det fortsatte med att "Ok, but you have just worked by yourself..." (nej, jag har jobbat 6år i team på K3, men det hade hon inte sett) osv osv.

Ojojoj, det var ju också ett intressant samtal. Jag verkar vara en riktig idiotmagnet för tillfället. Det kan nog helt enkelt vara så att hon helt enkelt inte gillar mig personligen o att det är rätt kört att få jobb via dem. Men hur som helst tänker jag skriva en ny CV enligt Australiensiska mallar och skicka över till henne. Då har jag iallafall försökt med alla medel jag kan. Om inte det funkar så får jag väl helt enkelt börja säga att jag inte har någon erfarenhet alls, utan har varit hemmafru hela livet. Det kanske funkar bättre här i Australien ;)

Kommentarer
Postat av: Katja

Vilken subba :-( Känns ju lagom kul med en sån inledning på samtalet och med att i Sverige kanske du minsann kan skriva hursomhelst men i australien är det minsann andra bullar.

Ja, alla vet ju att i Sverige är alla vildar och ett u-land dessutom. Det är väl ingen där som ens har hört talas om en cv.

Lycka till med cv-skrivandet iallafall! kram

2009-07-06 @ 18:56:41
URL: http://pavargataistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0