Torsdag 090618 - Jag har fått jobb

Oh hjälp, vad har jag gett mig in på?

Sofie skjutsade mig till jobbintervjun kl11 och jag promenerade in i det fulaste kontoret jag sett i hela mitt liv. När jag väl kom in så vände sig ett antal nördiga killar om och bara stirrade på mig utan att säga något. Efter ett par sekunder, som kändes som en livstid, kom en chef fram till mig och hälsade och jag fick gå in i ett rum och börja intervjun. Där inne bablade jag på o det visade sig att jag fick jobbet och får börja redan imorgon.

Själva lönen är baserat på endast provision - dock hög - så jag får väl testa och se hur det går. Jag har bestämt mig för att kick some ass o sälja som fan, så det ska nog förhoppningsvis gå bra, men det känns otroligt närvöst just nu.

Det verkar iallafall vara en grupp på ca. 10 personer som jobbar där. Har ännu inte träffat alla. Flest killar, som antingen såg ut som som nördiga småkillar eller som män med stereotyp looken av utesäljare, med kostym o allt. I nästa rum såg jag åtminstonde några tjejer, så jag blir förhoppningsvis inte den enda kvinnliga varelsen de här grabbarna träffat i sina liv. Hahahah. Visst har jag enormt snälla första intryck av dem!?!

Jag är övertygad om att jag kommer att få ett bättre intryck av dem så fort jag fått in personligheter till ansikterna. Det brukar vara så med mig. Det slutar med att jag tycker om alla. Jag får väl hålla er uppdaterade om utvecklingen. Heh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0