Onsdag 090617 - Rocky Road Café jobb?

Nu har jag till slut blivit tillräckligt sugen på att hitta ett Australiensikt jobb, så att jag faktiskt börjat söka jobb. Det var den rätta motivationen som fattades innan... Har nämligen kommit fram till att hur mysig den Australiensiska 20-gradiga vintern än är, så skulle det vara riktigt nice att komma iväg till Bali också. Så jag ska försöka klämma in 2 månaders jobb, för att få ihop lite extra pengar, o sen dra iväg under september. Då slipper man snåla när man väl är där.

Så okej, första steget är gjort... ansökan skickad till 6st Call Center jobb. Tyvärr utan att få napp. Nackdelen med mitt "Working Holiday Visa" verkar väga tyngre än 6års erfarenheten jag har. Har man ett "Working Holiday Visa" så vet de ju att man endast kan stanna i max 6 månader. Hmm hmm.

Nästa steg blev att börja söka café jobb. Tog fram alla cafér i närheten, via google maps, o så började jag slumpmässigt ringa dem. På tredje försöket fick jag tag på en chef på "Rocky Road Café" som sa att jag skulle komma in med min CV kl 11.

Så om 3 timmar ska jag iväg! Endast för att lämna min CV, men ändå. :)

Hoppas att de har något att erbjuda mig. O hoppas att jag isåfall får det! Gärna många arbetstimmar i veckan, o med normal lön... o trevliga arbetskamrater. Mer än så begär jag inte. :)



Ok, ny uppdatering av läget... Rocky Road Café sa "Jaha, Working Holiday Visa, då är vi inte intresserade" när jag kom dit för att lämna min CV. Så hmm, nehep.

Tog alltså bussen tillbaka hem, köpte tidingen på vägen, o satte mig för att ringa igenom ett tiotal jobbannonser från tidningen. Ett företag kallade mig faktiskt på intervju, trots att jag är på Working Holiday Visa. Så imorgon kl 11 är det dags igen. Ska till ett telemarketingföretag som säljer Solenergisystem. Och det måste ju vara helt perfekt att sälja i det här eviga solskenslandet. Hoppas hoppas!


Kommentarer
Postat av: helen

håller tummarna för att någon av dina önskningar går in! :)

2009-06-17 @ 12:53:40
URL: http://himlahilma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0