Onsdag 090415 - Äntligen internet

Ifall ni undrar varför mina inlägg ibland dröjer i flera dagar, och sedan kommer det upp flera på en o samma gång, så kan jag ju avslöja två anledningar...

1. Ren lathet från min sida. Det är lättare att överföra flera bilder på en o samma gång, när man väl håller på, än att ta lite åt gången varje dag.

2. Ibland räcker det dock inte ens med en ansträngning från min sida. Australiens internet-politik är nämligen än så länge väldigt märklig. Här betalar man inte endast för vilken hastighet man vill ha på uppkopplingen, utan även för hur många MB man vill använda. När överföringsmängden tagit slut, så slutar den betalda hastigheten att fungera. Istället för normalsnabbt internet sitter man med ett internet lika långsamt som på modemtiden (som bäst). Denna långsamma fart får man leva med ända tills MB mängden fylls på igen (en gång i månaden, nångång mellan 14'de o 18'de varje månad). Den här månaden hade vi använt upp våra MB redan för två veckor sedan, och under den här tiden har det varit enormt svårt att ladda upp några som helst bilder på bloggen.

Men nu ÄNTLIGEN funkar internet som vanligt igen. Det är ju tur det, eftersom vi har fullt hus igen, nu när Matte o Honk hittat hem igen. :)

Hoppas att ni alla har haft en underbar ledighet under Påskhelgen. Saknar er massor!!! Förutom er, så saknar jag:

- filmjölk
- svensk pizza
- svensk kebab 
- creme fraiche
- olw/estrella dip
- heinz chilisås
- svensk/finsk korv
- lösgodis
- frallor
- mörkt bröd
- hushållsost eller gouda ost (den varianten som finns där hemma, inte den stenhårda lilla fyrkanten som finns här)
- päroncider... gärna på en mysig uteservering i Örebro med er :)

Förresten... jag blir alltid glad när ni skriver in en liten kommentar på bloggen. Då vet jag att någon faktiskt läser/tittar på bloggen, hehe. Så mer kommentarer tack! Kraaam på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0